Thursday, April 28, 2011

kasih sayang sampai kemati!!! "saya sayang ayah saya"


"Assalamualaikum wbt. Ya Allah, pelihara keselamatan pembaca message ini, berikanlah pertunjuk kejalan yang diredhai, lapangkan hati n fikiran, permudahkan segala kerja dan menjawab peperiksaan, muliakanlah dan sayangi anakanda ku ini,dan bahagiakan keluarganya,sihatkan tubuh badannya, berkati rezekinya, kuatkan imannya, berilah kenikmatan ibadah padanya, jauhkan dari fitnah, pesan bonda jangan dilupa, perbanyakkan doa kepada Allah mohon pertunjuk dalam menjawab peperiksaan dengan jayanya"- ayah, 27 April 2011, 22:29

 Sambil menaip blog ni air mata aku berderai lagi...semalam aku dapat message nie...bersempena befday ayahku yg tercinta...dia mengantar message nie...bila aku baca je...air mata aku mengalir...oohh...saya sayang ayah saya...tak terungkap oleh kata-kata...


tetiba aku teringat kat 1 perkara...ari tu...sebelum aku menaiki bus pulang ke bangi..(waktu tu aku belajar kat bangi kira2 tahun lepas la)...aku bersalaman dengan mak n peluk erat mak aku...pastu dengan ayah, aku cuma salam tangannya je..tetiba..terkeluar ayat dari mulut ayah aku...mak peluk...ayah taknak peluk kew?...aku ??malu mungkin..nk peluk didepan orang ramai yg menaiki bus masa tu.....tapi pabila dipikirkan kembali...xsalah pun peluk ayah aku...wat pa nak malu....dia ayah aku...ish2...berdosanya aku nie...

dan pabila tiba waktu raya...biasa la..waktu tok bersalam-salaman,aku salam ayah n peluk dia...aku tengok muka ayah aku yang tersenyum...lepas tu semua adik2 apabila bersalam dengan ayah aku, ayah akan peluk mereka.....orang lain mungkin xperasan...tetapi tidak aku...

ayah yang aku sayangi....ketahuilah anakmu ini terlalu sayangkan mu...
tak terungkap dengan kata-kata....xterbalas semua jasa mereka yang membesarkan aku selama ini....
kasih sayang yang aku terima selama ini penuh berharga....

masih segar lagi diingatan aku...waktu aku g umah kawan aku yang jauh di pendalam...aku g cuma bagi taw kat mak je...ayah balik keje je tnya mana aku..mak citer kat ayah aku g air ganda dekat dengan gerik,Perak...naik motor waktu tu....ayah soh mak siap cepat...g ikut aku...katanya tempat tu bahaya...tetambah plak...aku perempuan...takut moto rosak dalam hutan...katanya...
perjalanan dari kroh ke air ganda mengambil masa dalam 2jam...dalam kawasan tu xda line plak tu....pastu mcmner tah...tergerak hati nak balik awal...sampai je pekan gerik...aku tengok ayah aku dok kat belakang....ayah soh aku balik umah....aku pun balik dengan selamat...
keesokkan harinya mak citer la kat aku...bila ayah aku dapat taw yag aku g sana...ayah xsenang duduk...nak sembahyang pun xbleh....lepas tu terus dia pecut...laju plak tu...betapa risaunya ayah kat aku.....aku sayang ayah...


 last sekali aku titipkan warkah tok ayah tersayang...
terima kasih yang tak terhingga aku ucapkan tok ayah sebab membanting tulang mencari rezeki...
memang banyak yang nak diceritakan....tapi rasanya biarlah semua tu jadi kenangan tok diri ini...
terima kasih...jasamu tak terbalas sampai ke mati....semoga dirimu dirahmati dan berbahagia hendaknya.....
aku bersyukur menjadi anakmu.....semoga Allah selalu memeliharamu dan senantiasa berada di dalam rahmat-Nya, amin..


  video

No comments: